welcome to the good life.

Utan att ha fått något speciellt gjort, förutom att hämtat mina körböcker, så har dagen svept förbi och jag är lika trött som jag var i morse när jag vaknade.
Jag och Laura tog en sväng in till stan, åkte förbi SNS, men hittade inte de skorna jag var ute efter, men därimot en jätte fin addidas tröja.

På vägen till stan
Jag och Laura satt helt normalt och flummade lite på tunnelbanan på väg in mot stan för att kolla på skor.
Till våran besvikelse fick vi åka med ett gammalt och hackigt tåg. När tunnelbanan stannade i mariatorget för att släppa på och av resenärerna hörde vi nån som skrek. Det var en kvinnoröst som skrek för full hals. Först tänkte jag bara WTF, vad e felet på henne, men sen blev jag orolig(rädd) om nån hade skadat henne. Jag kommer inte riktigt ihåg vad hon skrek men något i form av - säg åt honom! släpp mig!! aaaaaaaa!!!
Hon lät helt galen.
Nyfikta som vi år så kliver ju så klart alla på vagnen fram mot dörren och sticker ut sina huvuden för att få se vad som händer. Då ser vi att det är kanske 4 stycken poliser som sitter på marken och håller i en "tjej"(tant/dam vad du vill kalla det). Så vi sprang ut i sista sekund innan dörrarna han att stängas, patetiska som vi är. hahha
V i låtsas som ingenting och går närmre för att kunna se vad som har hännt och vi ser attt hon är stor och tjock(mycket tjock, kanske 130KG) och de 4 polismännen sitter på henne, håller i armar och ben för att få kontroll över henne och bär iväg henne men hon fortsätter skrika.

Så vi åker upp för rulltrappan för att inte bara stanna mitt i och vända om, och när vi är i trappan ser vi flera poliser rusa ner och sen kom yttligare 2 ordningsvakter. det var en tant där som hade sätt typ allt så vi frågar henna vad som hade hänt.
- Hon är psykiskt störd och väldigt tjock så de behövde ett antal män för att få med henne för att hon gjorde "motstånd", och skrek  men jag vet inte riktigt vad hon hade gjort för brott, svarade den söta lilla tanten och var jätte glad.

Sen fortsatte vi intill stan.
På vägen hem råkade jag "klämma" en kärrings hand för att det var smockfullt på tunnelbanan och hon gav mig arga blickar, och då började vårat krig! höhö

Nu har jag precis ätit middag med min kära mor, åt kräft-lasagne från melanders och rökt lax.
det var super gott,  så nu är jag väldigt mätt och belåten!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0